INTEGRITATEA ELEVULUI ÎN CONTEXTUL ȘCOLII ONLINE

  • Lect. univ. dr. Mirela Beatris Munteanu Institutul Teologic Creștin după Evanghelie ”Timotheus” din București
Keywords: dedication, liberty, barriers, didactic communication, dignity

Abstract

Student Integrity in the Context of Online School

The following article will focus on pursuing the study of teacher’s dignity in the actual context. Until now, the attempt was to outline a teacher’s portrait, whose goal is to be a part of student’s life with seriosity, integrity and dignity. The study’s  direction will be focused on the impact that the medical crysis had over the school system and on how the teachers managed to stay active. My opinion is that, in the current situation, the “to begin” meaning of the word “education” has proved to  be the continuation of what has been built until now. The online education is seen differently from its classical form. This article will follow this process from the perspective of teacher’s and student’s integrity in the online environment.

References

Biblia sau Sfânta Scriptură a Vechiului şi Noului Testament, [trad. D. Cornilescu], traducere nouă, cu trimeteri, Societatea Biblică pentru Răspândirea Bibliei în Anglia şi Străinătate, 1924.

BOBBIO, Norberto, Liberalism şi democraţie, Editura Nemira, Bucureşti, 2007.

CUCOȘ, Constantin, (coord.) Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice, ediţia a III-a, Editura Polirom, Iaşi, 2008.

CUCOȘ, Constantin, Educaţia exiologică. Dimensiuni şi situare, astăzi şi în perspectivă, teză de doctorat, Iaşi, 1994.

DE CORTE, E., & J.E. Fenstad (Eds.), From information to knowledge; from knowledge to wisdom: Challenges and changes facing higher education in the digital age. (Wenner-Gren International Series, Volume 85). London, UK: Portland Press, 2010.

MUNTEANU, Mirela-Beatris, „Demnitatea cadrului didactic în contextul actual?, Jurnalul Libertății de Conștiință,, București, Editions IARSIC, Les Arcs, France, 2019, vol. 7, nr. 2, pp.243-256.

MUNTEANU, Mirela-Beatris, „Libertatea religioasă vs toleranță”, în Jurnalul Libertății de Conștiință, Editions IARSIC, Les Arcs, France, 2015, pp. 70-84.

ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Plea for Human Dignity”, Scientia Moralitas. Human Dignity - A Contemporary Perspectives, The Scientia Moralitas Research Institute, Beltsville, MD, United States of America, Volume 1, Year 2016, pp. 29-43.

ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Natura și scopul Legii Morale a celor sfinte Zece Porunci”, Păstorul ortodox, Editura Arhiepiscopiei Argeşului şi Muscelului, Curtea de Argeş, 2015, pp. 318-322.

RUSU, Ieremia, „Echitatea în relațiile angajat – angajator din România : O perspectivă teologică și socială”. În MURZEA, Cristinel, Carmen A. GHEORGHE, Emanuela-Laura DAVID & N. BURCEA, Dreptatea – abordare juridică, politică, socială și teologică, Lucrările Conferinței 30-31 octombrie 2012 la București, Ed. Universitară, București, 2012, pp. 81-91.

ULRICH, Cătălina, Învățarea prin proiecte. Ghid pentru profesori, Editura Polirom, Iași, 2016.

*** Dicţionarul explicativ al limbii române, București: Academia Română, Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan”: Editura Univers Enciclopedic., 1998.

*** Seche, Luiza, Seche, Mircea, Dicționar de sinonime al limbii române, București: Editura Univers Enciclopedic, 1997.

*** Micul dicționar academic, București: Editura Univers Enciclopedic, vol. I A-C, vol. III I-Pr., 2002-2003.

Published
2022-04-28
How to Cite
Munteanu, L. univ. dr. M. B. (2022). INTEGRITATEA ELEVULUI ÎN CONTEXTUL ȘCOLII ONLINE. Journal for Freedom of Conscience (Jurnalul Libertății De Conștiință), 8(2), 439-451. https://doi.org/10.5281/zenodo.6354221