EDUCAȚIA ONLINE ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI DE COVID 19 – ÎNTRE FORME DE DISCRIMINARE ȘI VARIANTE VIABILE DE ÎNVĂȚARE

Authors

  • Lect. univ. dr. Mihail Ciopașiu Facultatea de Teologie Baptistă - Universitatea din București

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.10679624

Keywords:

Covid-19 Pandemic, Online Learning, Disadvantaged communities, Discrimination

Abstract

The Online Education in the Context of Covid -19 Pandemic – between Forms of Discrimination and Viable Ways of Learning.
The Covid-19 Pandemic changed the way we live in ways we didn’t imagine. One of the biggest changes was the way education was shifted from the traditional face to face to online. For the teachers, students and families, this change came with many challenges, but it was seen as a necessary shift in the pandemic context. It was not the same  though for the children coming from poor communities where there was no access to the internet or the necessary equipment to connect to the online platforms was not available. The experience of the online education in the context of Covid – 19 Pandemic can be used for a better approach in the way authorities and NGO’s support the students from disadvantaged communities. 

References

• BOTNARIUC, Petre, Cătălin Glava, Mădălin Ilie, Vicențiu Lăbăr, Doru Ștefănescu, Constantin Cucoș, Daniel Iancu, Olimpius Istrate, Ion - Ovidiu Pănișoară, and Simona Velea, Școala Online - Elemente Pentru Inovarea Educației, București, Editura Universității din București, 2020.

• CHIFU, Viorel, ‘La Vârsta Pubertății Țigănușii Din Ferentari Reiau Clasele Primare’, Libertatea, 18 November 1997, sec. Social.

• CIOPAȘIU, Mihail, Pe Urmele lui Dumnezeu în Ferentari, București, Editura Tritonic, 2020.

• ———. ‘Programele Fundației Providența în România’, In Definirea Nevoilor, Înțelegerea Impactului și Dezvoltarea Strategiei pentru o Implicare Eficientă a Fundației Providența în Comunitățile de Romi din Cartierul Ferentari, edited by Doru Buzducea, 43–52. București, Editura Universitară, 2014.

• ‘Educația Și Viața Copiilor Vulnerabili In Vreme De Pandemie’. Bunăstarea Copilului În Pandemie, București, World Vision România, March 2022. https://worldvision.ro/wp-content/uploads/2022/04/Educatia-si-viata-copiilor-in-vreme-de-pandemie.pdf.

• KHAIRIAH, Khairiah, Zulfi Mubaraq, Mira Mareta, and Dahniar Th Musa, ‘Discrimination in Online Learning during the Covid-19 Pandemic in Indonesian Higher Education’, Jurnal of Law and Sustainable Development 11, no. 3 (n.d.): 1–22.

• MIONEL, Viorel. ‘România Ghetourilor Urbane - Spațiu Predilect de Concentrare a Asitenților Sociali’, Revista de Economie Socială Vol. II, Nr. 4 (2012).

• MIONEL, Viorel, and Silviu Neguț, ‘The Socio-Spatial Dimension of the Bucharest Ghettos’, Transylvanian Review of Administrative Sciences No. 33 (2011): 197–217.

• NISTOR, Cristian. ‘Consiliul Național Al Elevilor - Plângere Prealabilă Adresată MEC Privind Participarea La Cursuri Online’. Agerpres, 27 April 2020, sec. Educație - Știință. https://www.agerpres.ro/educatie-stiinta/2020/04/27/consiliul-national-al-elevilor-plangere-prealabila-adresata-

mec-privind-participarea-la-cursuri-online-solicita-abrogarea-ordinului--494018.

• PĂNIȘOARĂ, Ion - Ovidiu, Ciprian Ceobanu, Constantin Cucoș, and Olimpius Istrate. Educația Digitală, București, Editura Polirom, 2020.

• POPESCU, Anrei-Luca. ‘Misiune Imposibilă În Educație: Cum Muți Peste Noapte Școala În Online’. Europa Liberă România, 4 May 2020, sec.

Educație. https://romania.europalibera.org/a/misiune-imposibila-educatie-cum-muti-peste-noapte-scoala-online/30592445.html.

• RUIAN Ke, Steven Sanche, Ethan Romero-Severson, and Nick Hengartner, ‘Fast Spread of COVID-19 in Europe and the US Suggests the Necessity of Early, Strong and Comprehensive Interventions’. National Library of Medicine, no. 2 (15 April 2020). https://doi.org/10.1101/2020.04.04.20050427.

• VOINEA, Andrei Răzvan, Dana Dolghin, and Gergely Pulay, Ferentari Incomplet - Volumul I: Politici Urbane La o Margine de Oraș (1846-2011). Vol. 1., București, Editura Studio Zona, 2022.

Downloads

Published

2024-02-20

How to Cite

EDUCAȚIA ONLINE ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI DE COVID 19 – ÎNTRE FORME DE DISCRIMINARE ȘI VARIANTE VIABILE DE ÎNVĂȚARE. (2024). Journal for Freedom of Conscience (Jurnalul Libertății De Conștiință), 11(3), 121-130. https://doi.org/10.5281/zenodo.10679624