EDUCAȚIE ȘI DIGITALIZARE ÎN CONTEXTUL CRIZELOR GLOBALE CONTEMPORANE

Authors

  • Lect. univ. dr. Elisei Rusu Institutul Teologic Creștin după Evanghelie „Timotheus” din București, România

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.10557394

Keywords:

Artificial Intelligence, COVID-19, Digital Education, Technology

Abstract

Digital Education in the Context of Contemporary Global Crisis.
In these times of global crisis, a meaningful way of transmitting knowledge is very important, so the methods and means of the process should be evaluated and used corectly. As COVID-19 has led to schools closures and lockdowns, more than 1.5 billion students have trnsitioned to online education. This crisis accelerated the creation of a digital  educațiuni system. In this article, the author tries to describe the characteristics of digital education, but without overlooking the obstacles and challenges that exist in the modern digital education process.

References

• CHUI, M.; ROBERTS, Roger; YEE, Lareina, Generative AI is here: How tools like ChatGPT could change your business (December 2022). QuantomBlack, McKinsey.

• LEONTE, Luca-Samuel, „Rolul Bibliei în edificarea spirituală a Bisericii prin școala duminicală”, în Timotheus—Studii și Cercetări Teologice, vol. 2, Nr. 1/2015.

• MURZA, Otniel, „Libertatea de exprimare și acțiune ca parte a naturii umane în relațiile cu Dumnezeu și cu semenii”, Journal for Freedom of Conscience ( Jurnalul Libertății de Conștiință), vol. 9, nr. 1, 2022.

• MURZA, Otniel, „Ucenicia între discontinuitate și continuitate – modele istorice și nevoia din secolul XXI”, Timotheus – Incursiuni Teologice Tematice, vol. 7, nr. 1, 2020.

• MYBURGH, S., & TAMMARO, A. M., Exploring education for digital librarians: meaning, modes and models, Elsevier, 2013.

• RUSU, Ieremia, „Effective Apprenticeship training in Romanian Evangelical Churches”, Jurnalul Libertății de Conștiință : Lucrările Conferinței științifice internaționale Legislație, Etică și Religie. O abordare în contextul libertății religioase, Conferință Parlament 19 noiembrie 2015, Les Arcs, France, Editions IARSIC, 2015, pp. 609-621.

• VANIUKOV, S., Softermii: The Impact of Digital Transformation in the Education Sector, 2 august 2022.

Downloads

Published

2024-01-25

How to Cite

EDUCAȚIE ȘI DIGITALIZARE ÎN CONTEXTUL CRIZELOR GLOBALE CONTEMPORANE. (2024). Journal for Freedom of Conscience (Jurnalul Libertății De Conștiință), 11(2), 220-227. https://doi.org/10.5281/zenodo.10557394