MODALITĂȚI PRIN CARE A FOST ASIGURAT DREPTUL ȘI ACCESUL LA EDUCAȚIE ÎN TIMPUL CRIZELOR GENERATE DE PANDEMIE ȘI RĂZBOI
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.10419836Keywords:
education, crise, teenagers, access, shaping, rightAbstract
Ways in Which the Right and Access to Education was Ensured During the Crises Generated by the Pandemic and War.
Nothing can shape the human being like education does, which is why the entire educational process must be thought out and implemented in the formative system of man from the beginning of life. Adolescence is a time when behavioral skills are formed, conceptions about one’s own existence and decisions are made that will influence the future. At this point education must be taken seriously and must be fully assumed, any intellectual or other educational effort being fully justified. The crises that humanity is going through, regardless of their magnitude, should not be obstacles to the access of adolescents to education.
References
• DURKHEIM, Emile, Educație și sociologie, București, Editura Didactică și Pedagogică, București, 1980.
• DUȚĂ, D. Sorin, Sensibilitatea moral – religioasă a adolescenței, București, Editura Universitară, 2011.
• ENĂCHESCU, Constantin, Tratat de psihologie morală, București, Editura Tehnică, 2005.
• Helvețius, C. Adrien, Despre spirit, București, Editura Științifică, 1959.
• LASKA, A. John, Schooling and Education: Basic Concept and Problems, New York, D. van Nostrnd Company, 1976.
• MUNTEANU M. Beatris, „Integritatea elevului în contextul școlii online”, în Jurnalul Libertății de Conștiință, vol. 8 nr. 2, 2020, pp. 439 – 451.
• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Current Values of Education and Culture”, în Proceedings of the 24th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, August 15-16, 2021, Princeton, NJ, United States of America, pp. 87-92.
• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “The use of digital information sources to composition and teaching the course of history and philosophy of religions in the ‘Timotheus’ Brethren Theological Institute of Bucharest, Romania”, în cadrul conferinței internaționale : 3rd International Conference Com-
Symbol / 3e Colloque International ComSymbol, Religion(s), secularity(ies), society(ies) and the digital humanities turn, Paul Valéry University of Montpellier, November 9-10, 2016, Montpellier, France, publicat în volumul Religions, laicités et sociétés au tournant des humanités numériques, Stefan Bratosin, Mihaela Alexandra Tudor (coord.), Les Arsc, France, Editions IARSIC et ESSACHESS, 2016, pp. 326-334.
• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Valences of Education”, în Proceedings of the 24th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, August 15-16, 2021, Princeton, NJ, United States of America, pp. 190-196.
• STOICA, A. Loredana, Beneficiile utilizării platformelor e-learning în predare-învățare, Arad, Editura Școala Vremii, 2022.
• WRIGHT, Quincy, A Study of War, Second Edition, with a Commentary on War since 1942, Chicago and London, The University of Chicago Press, 1965.
Resurse online:
• ARAMANCA, Brândușa, Problemele elevilor ucraineni refugiați în România. Majoritatea învață online, după programa din Ucraina, publicat pe https://romania.europalibera.org/a/sondaj-64-din-mamele-ucrainenerefugiate-în-românia-vor-ca-studiile-copiilor-să-fie-recunoscute-în-ucraina/32015050.html, publicat la 2 septembrie 2022, accesat la 9 septembrie 2023.
• COSTINIU, Ana, Copiii ucraineni își reconstruiesc viitorul: Șansa Renatei de a-și continua educația în România, pe https://www.unicef.org/romania/ro/poveși/copiii-ucraineni-își-reconstruiesc-viitorul-șansa-renatei-de-și-continua-educația-în, accesat la 12 septembrie 2023.
• TEPȘANU, Ana, Cum își văd viitorul adolescenții refugiați din Ucraina care trăiesc în România „captivi în ecrane, pe https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25752663-gandul-acasa-trupul-aici-cum-isi-vad-viitorul-adolescentii-refugiati-din-ucraina-care-traiesc-romania-captivi-ecrane.htm, accesat
la 12 septembrie 2023.
• https://www.edupedu.ro/invatamantul-general-obligatoriu-va-fi-extins-treptat-la-16-clase-pana-in-anul-2030-potrivit-raportului-romania-educata-in-prezent-sunt-obligatorii-11-clase/, accesat la 8 septembrie 2023.
• https://www.unicef.org/romania/ro/comunicate-de-presă/covid-19-„-cea-mai-mare-criză-globală-care-afectează-copiii-din-toată, accesat la 12 septembrie 2023.
• https://www.unicef.org/romania/ro/comunicate-de-presă/covid-19-„-cea-mai-mare-criză-globală-care-afectează-copiii-din-toată, accesat la 8 septembrie 2023.
• https://www.unicef.org/romania/ro/comunicate-de-presă/cele-11-lunide-război-în-ucraina-au-perturbat-educația-peste-cinci-milioane-de, accesat la 9 septembrie 2023.
• Limba română, cel mai mare obstacol pentru integrarea copiilor ucraineni refugiați în România și a familiilor lor, postat la 29 martie 2003 pe https://www.rador.ro/2023/03/29/limba-romana-cel-mai-mare-obstacol-pentru-integrarea-copiilor-ucraineni-refugiati-in-romania-si-a-familiilor-lor/, accesat la 9 septembrie 2023.